نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

دیوار پیش ساخته تری دی پانل و عایق های بکار رفته در آن

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • دیوار پیش ساخته تری دی پانل و عایق های بکار رفته در آن
دیوار پیش ساخته
دیوار پیش ساخته تری دی پانل و عایق های بکار رفته در آن

دیوار پیش ساخته تری دی پانل جزء جدیدترین مصالح  ساختمان سازی حال حاضر کشور می باشد. حال امروزه به دلیل اینکه ساخت و ساز ها به صورت انبوه در حال پیشرفت هستند، نیاز به صرفه جویی در زمان نیز بسیار احساس می شود، این گونه دیوار ها کارآمد بوده و می تواند نیاز های اولیه برای پیش برد سریع کار را بر طرف کنند،که ذیلا به آن در کاج طلایی آفاق می پردازیم.

دیوار پیش ساخته

دیوار پیش ساخته جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار های سنتی بوده و خود از جمله جدید ترین روش ها در ساختمان سازی می باشد.

دیوار پیش ساخته دارای انواع متفاوتی از قبیل دیوارپیش ساخته بتنی، دیوارپیش ساخته ساندویچ پانلی، دیوار پیش ساخته کناف و… است.

دیوار پیش ساخته تری دی پانل

دیوار پیش ساخته تری دی پانل

دیوار پیش ساخته تری دی پانل

ساندویچ پانل دیواری در واقع یک نوع مصالح پیش ساخته است که از آن به عنوان دیوار استفاده می شود.

این متریال دارای دو لایه ورق و هسته عایق می باشد .

انواع مختلف هسته این محصول شامل: پشم سنگ ، پشم شیشه ، فوم پلی یورتان ( پلی اورتان ) ، پلی استایرن (EPS) و یا پلی استایرن اکسترود شده (XPS)است.

البته در کشور ما اکثر موارد از فوم پلی یورتان استفاده می شود.

کاربرد دیوار پیش ساخته تری دی پانل

دیوار پیش ساخته تری دی پانل به عنوان یک پوشش استفاده می شود. همچنین این دیوارها باربر نیستند. علاوه بر این دیوار پیش ساخته تری پانل به عنوان مصالح جهت پوشش دیوار های سوله های صنعتی، دیوار های ساختمان ها، سردخانه ها ، اماکن ورزشی و ساخت یک خانه پیش ساخته استفاده می شود.

علاوه بر این به جای دیوار های آجری و سفالی نیز کاربرد دارند به ویژه در ساخت سقف، کف و بام ساختمان و ویلا ها حتی تا دو طبقه بدون اسکلت قابل اجرا است.

حال میتوان گفت بهترین گزینه ای که با سیستم سنتی ساخت رایج در کشور نیز سازگاری داشته باشد بدون شک استفاده از پانل های دیواری پیش ساخته می باشد .

رنگ دیوار پیش ساخته تری دی پانل

این دیوار ها دارای رنگ های متنوعی از قبیل رنگ های: آبی ، قرمز ، سبز ، زرد ، خاکستری ، نقره ای ، سفید ، طوسی ، قهوه ای و … تولی می شوند.

لازم به ذکر است که بدانید دیوار های پیش ساخته از لحاظ تحمل درجه حرارت متفاوت هستند البته فومی همچون پشم سنگ از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های دیوار پیش ساخته تری دی پنل

پانل‌های سه بعدی با استفاده از نوع نسوز عایق پلی‌استایرنی و یا فوم پلی یورتان کندسوز ویژگی های بسیار مفیدی دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم وزن بودن
  • عایق صوت بودن
  • عایق حرارت بودن
  • مستحکم بودن
  • دارای سرعت بالا در نصب
  • مقاوم در برابر زلزله
  • مقاوم در برابر باد (۴۰۰ کیلومتر در ساعت)
  • دارای خواصی از قبیل انعطاف پذیری و شکل گیری

استحکام پانل ها

دیوار تری دی پانل به دلیل داشتن خرپای مورب که از هر دو طرف توسط جوش به مش متصل شده دارای استحکام چشم گیری می باشد.از آنجا که دیوار های تری دی پانل به دلیل اینکه شکستگی و خمیدگی در آن ها رخ نمیدهد و بسیار مستحکم هستند اجرا و نصب بسیار آسانی دارند.علاوه بر این در این دیوار ها نصب درب و پنجره و همچنین لوله های آب و برق و… نیز به راحتی صورت می گیرد.

ضد حریق


مقاومت دیوار تری دی پانل در مقابل حریق به میزان شبکه سیمی و ضخامت بتن بستگی دارد. هر چه مقدار بتن در هر طرف بیشتر باشد مقاومت در برابر آتش نیز افزایش می یابد اما هسته به هیچ وجه نمی‌سوزد.
تری دی پانل دیواری پیش ساخته است که از دو قسمت هسته عایق پلی استایرن نسوز (پلی یورتان) و شبکه های پیش جوش فولادی (مش) تشکیل شده است که بوسیله مفتولهای فلزی به صورت خرپا به یکدیگر متصل می باشد که با نصب و بتن پاشی روی آن از تلفیق دو شبکه فولادی و بتن، سازه بسیار مقاوم و محکمی بدست می آید.

فوم عایق دیوار پیش ساخته

مهم ترین و اصلی ترین قسمت سازه بخش داخلی این دیوار ها است. فوم عایقی که از مواد پلیمری ساخته می شود بخش داخلی دیوار ها را می پوشاند. 

همچنین در تولید دیوار پیش ساخته پانلی از فوم های دیگری مانند پشم سنگ ، پشم شیشه ، پلی استایرن نیز استفاده می شود که نسبت به فوم عایق  پلی یورتان قابلیت کمتری دارند.

همراه کاج طلایی آفاق باشید تا در ادامه به معرفی انواع این فوم ها بپردازیم.

عایق حرارتی پشم سنگ ( Rock wool )

این نوع عایق از مذاب سنگ های آذرین تشکیل شده است, مواد اولیه پشم سنگ از سنگ بازالت که از گروه سنگ های آذرین هستند در واقع از (بازمانده تفاله های آتش فشانی) ایجاد شده است.

ایـن عایـق وزن نسـبتا سـبکی دارد و به راحتی مورد استفاده قرار میگیرد.عایق حرارتی پشم سنگ از رایج ترین و سالمترین عایق های حرارتی است.

استفاده از عایق پشم سنگ در ساختمان مانع نفوذ رطوبت و همچنین مانع هدر رفتن انرژی میشود.پشم سنگ در برابر آب تخریب نمیشود و پس از خشک شدن ساختار خود را حفظ میکند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن زیبایی و نمای کار را نیز تحت تاثیر قرار نمیدهد

درضمن این عایق دوستدار طبیعت بوده و تمامی اجزای آن قابل بازیافت است.

عایق حرارتی پشم شیشه (Glass wool)

عایق حرارتی پشم شیشه (Glass wool)

پشـم شیشـه از مذاب شیشه همراه با مقداری ماسه معمولی ساخته شده است.به الیـاف بسـیار نـازک تارهـای شیشـه کـه تقریبا میتوان گفت بـه هـم متصـل هستند پشم شیشه میگویند. الیاف پشم شیشه را پس از سرد شدن باهم دسته میکنند و روی کاغـذ کرافـت، سـربی، قیـری یـا تـور الیـاف دار قـرار مـی دهنـد. ضخامت این الیاف ۲/۳ _۴/۶ میکرون است و حدود ۶۰ سال است که در ایران از عایق حرارتی پشم شیشه در صنعت ساختمان استفاده می شود.

عایق حرارتی پلی استایرن

عایق حرارتی پلی استایرن

ینولیت یا عایق حرارتی پلی استایرن ماده ای پلاستیکی است که به شکل سلول بسته از مواد یک دست و یک پارچه ساخته شده است. این عایق جزء بهترین عایق های حرارتی و رطوبتی در صنعت ساختمان است. عایق حرارتی پلی استایرن برای عایق کاری دیواره ها و کف ساختمان بسیار مطلوب می‌باشد.این عایق حرارتی در دو دسته طبقه بندی می‌شود:اکسترود شده و منبسط شده.عایق حرارتی پلی استایرن در خارج و داخل ساختمان کاربرد های مختلفی دارد.

عایق حرارتی پلی یورتان پاششی

عایق حرارتی پلی یورتان پاششی

مواد پلی یورتان مشتقاتی از نفت هستند. این ماده شیمیایی که نقش مهمی در ایجاد فومینگ و ساخت بسیاری از وسایل پیرامونی مان کاربرد دارد، از دو جزء لیکوئیدی  A ، B تشکیل می‌شود. این فوم ها می توانند به صورت زینتی و هم به صورت استراتژیک از جمله برای عایق کاری مورد استفاده قرار گیرند که ذیلا به آن در کاج طلایی آفاق می پردازیم.

A: Isocyanate (ماده اصلی) و B: Polyol  (افزودنی ها)

مواد پلی یورتان در صنعت را به سه روش می شود اجرا کرد؛

  1. پاشش(اسپری)
  2. تزریق
  3. ریختن

متریال پلی یورتان یرای اجرای پاشش به سرعت شکل می گیرد، ولی در عملیات تزریق و ریختن برای شکل گرفتن مواد و نیاز به امکان شکل دهی، زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

فوم پلی یورتان پاششی در صنعت ساختمان:

در واقع،استفاده از فوم پلی یورتان پاششی و ترکیب آن با بلوک های بتنی و خاکستر میتواند باعث ارائه عایق بسیار قوی تر شود و همچنین به ثبات بیشتر ساختمان کمک کند.

اعمال پلی یورتان به دیوارهای خارجی یک بلوک همچنین، رنج وسیعی از امکانات در طراحی را به ما می دهد، نه تنها برای ساختمان های نوساز بلکه برای مقاوم سازی سازه های قدیمی و غیره نیز کاربرد دارد. دو نوع از رایج ترین پلی یورتان که برای عایق کاری دیوارهای خارجی به صورت متداول استفاده می شود، عایق به صورت پاششی یا عایق پانلی میباشد که هر دو می‌توانند در سطح زمینه ی پروژه اعمال گردد.

منبع: مقاله اختصاصی – شرکت کاج طلایی آفاق

نویسنده:تیم فنی مهندسی کاج طلایی آفاق

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط